Historia modelu

W połowie lat siedemdzisiątych BMW zdedydowało, że coupe które odniosło tak wielkie sukcesy w latach 65-75, potrzebuje następcy. Modele 2000 C/CS oraz 3.0-3.5 CS/CSi/CSL, zapoczątkowały wzór który musiał przeobrazić się w nową generację coupe.

Zarząd BMW był przekonany że następna generacja coupe musi posiadać sześcio cylindrową jednostkę, być wykonana w nowoczesnej technologii, być luksusową i mieć swój własny styl.

Następca modelu E9 3.0 CSi coupe, seria 6 E24 sport coupe, produkowana była od Marca 1976 do Kwietnia 1989. W tym czasie wyprodukowano ponad 86,000 sztuk.

Początkowo zaprezentowano 630 CS i 633 CSi. 633 miała pojemność 3210cc sześć cylindrów, silnik z wtryskiem produkujący 200 KM przy 5500 obr/m. 630 CS miała sześcio cylindrowy silnik 2986cc z gaźnikiem Solex 4A1 wyciągający moc 184 KM przy 5800 obr/m.

Standardowo wkładano skrzynię 4-biegową Getrag 262/9, opcjonalnie 3-biegową ZF HP-22 automatyczną.

Zawieszenie było spadkiem po 5-tce E12, udoskonalono je dla lepszych osiągów. Później rozpoczęto produkcję modeli 635 CSi, L6 i M6.

E24 ustanowiło kilka standardów dla BMW. Jedną z nowinek był panel testu, z siedmioma lampkami, testujący: poziom oleju w silniku, poziom płynu hamulcowego, światła hamulcowe, klocki hamulcowe, tylne światła, poziom płynu chłodzącego oraz poziom płyny do spryskiwaczy. Od tej pory "check control" był stosowany na większą skalę.

Model

Silnik

Moc

V-max

Produkcja

628 CSi

M30 6 cylinder 2788cc SOHC

184 HP

212 km/h

1979 - 1986

630 CS

M30 6 cylinder 2990cc SOHC

185 HP

210 km/h

1976 - 1979

633 CSi

M30 6 cylinder

200 HP

215 km/h

1976 - 1982

635 CSi

M30 6 cylinder 3430cc SOHC

218 HP

229 km/h

1978 - 1990

M635CSi

M30 6 cylinder 3453cc DOHC

286 HP

280 km/h