forum E24 Strona Główna forum E24
www.6.com.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
edwadzieściacztery yazg.o.t.
Autor Wiadomość
yaz 



Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: BN
Wysłany: 01-03-2018, 08:25   

Kolejny etap przyjemności z dłubania przy aucie.
Tym razem lampy przednie.
Wymieniłem ori US, nic nie widać w nocy style - na zestaw używanych lamp H1.
Teraz jest zdecydowanie lepiej pod kątem widoczności i bezpieczeństwa.
Pozostaje mi tylko ustawić światła, chociaż zapoluję chyba na nowe lampy. Obecne mają już swoje za sobą, btw. pasowały takie od Forda Capri.
Dzielą ten sam numer części Hella, a wymiana z US na EURO była P&P.
Naturalnie, lekkiej modyfikacji musiała zostać poddana logika załączania świateł, ale to chwila ze schematem wiązki i jest zrobione zgodnie ze sztuką.
PRZED


PO KOSMETYCE



Tak to wygląda na filmie.
UŻYWANE H1

W tzw. międzyczasie szukałem nowych kloszy i finalnie zakupiłem takie.
Klosze drogowe dedykowane do e24, lampy mijania od e30 M3 - dają więcej światłą w porównaniu nawet do europejskich, dedykowanych do e24.


Po montażu na ramkach.


I finalnie, po zamontowaniu na aucie. Zostaje ustawienie i montaż lepszych żarówek oraz montaż postojówek, z którym nie będzie większych problemów.
NOWE H1
_________________
MOJA 6ER
pzdr
yaz
 
 
yaz 



Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: BN
Wysłany: 14-05-2018, 09:34   

13.04.2018
Delikatna poprawa "sound systemu" :mowi: w e24.
Wymieniłem oryginalne głośniki na podobno dedykowane Hertz'a.
Zamontowałem też prosty wzmacniacz, który daję radę jak na moje, w połączeniu z czterema zwykłymi głośnikami.
Efekt poniżej. Mnie satysfakcjonuje.
e24 NAGŁOŚNIENIE

EDIT 14.05.2018
Małych kroków ciąg dalszy.
Zdecydowałem się na zmianę wystroju wnętrza i wymieniłem beżowy dywan deski na czarny.
Wg mnie pasuje lepiej. Nowy posiada wyprofilowanie pod kieszeń po stronie pasażera.
Na chwilę obecną nie jest przymocowany do deski, oswaja się z otoczeniem.



Z drobnych prac - w końcu odświeżyłem osłonę wiatraka.
Na brzegach była pozbawiona farby i lekko pokryta nalotem rdzy.


Wymieniłem również pompę hamulcową.
Stara była jeszcze oryginalna i naprawdę miała już dość. Przy wciskaniu tłoczyska dłonią czuc wyraźny opór i wyczuwalna jest skokowa praca.
Objawy nietrudne do przewidzenia - blokowanie się hamulców, uniemożliwiające jazdę.
Będę próbował ją reanimować zestawem naprawczym, ale czy się uda, czas pokaże.


Przy okazji wymiany pompy wymieniłem również sondę lambda.
Udało mi się kupić dwa oryginały w śmiesznej cenie. Naturalnie za wielką wodą.
Stara, również ori, nie była tragiczna, ale czas na odpoczynek. Oczyszczę ją i będzie nabierać mocy użytkowej na półce.
Poniżej stara i dwie nowe.


Dzień po wymianie pompy i sondy rekin z progenią przebył odcinek 1300km bez zająknięcia.
Wynik średniego spalania również w normie.


I przebyty dystans oraz aktualny stan licznika.
_________________
MOJA 6ER
pzdr
yaz
 
 
Janusz200 


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2018, 06:45   

Podaj proszę link do sklepu za wielką wodą.
_________________
635 CS z 1980 - Hermann
Your brand-new BMW is a splendid sight.
Ihr fabrikneuer BMW Wagen ist ein erfreulicher Anblick.
(z instrukcji obsługi)
 
 
yaz 



Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: BN
Wysłany: 15-05-2018, 09:40   

Proszę bardzo - LINK.

W Europie nigdzie poza ASO nie mogłem tego trafić.
Wszędzie sondy uniwersalne. W ASO koszt ori ca. 200ojro.
_________________
MOJA 6ER
pzdr
yaz
 
 
yaz 



Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: BN
Wysłany: 10-08-2018, 09:40   

I kolejna porcja prac za mną.
Tym razem skupiłem się na układzie kierowniczym.
Na pierwszy strzał wymieniłem łącznik elastyczny kolumny kierownicy.
Stary, jeszcze oryginalny Jurid, wymieniłem na Febi.


Kolejnym krokiem była profilaktyczna wymiana uszczelnień pompy wspomagania.
Pompę zdemontowałem z auta. Nie była pierwszej świeżości.


Jednak w środku nie było tragedii.



Wymieniłem uszczelnienia na łączeniu połówek pompy, na wirniku oraz wałku.




I pompa wróciła na miejsce.


Jej regeneracja była preludium do grubszego tematu, jakim była wymiana przekładni kierowniczej.
Dobrych kilka miesięcy temu przygotowałem instalację elektryczną systemu servotronic.
Teraz przyszedł czas na montaż elementu wykonawczego.
W e24 żeby wyjąć/włożyć przekładnię trzeba rozpiąć końcówkę drążka kierowniczego z drążka środkowego i odkręcić rozpórkę.
Przekładnia, którą kupiłem kilka lat temu, pochodzi z e32.
Teoretycznie jest 1:1. Natomiast zasadnicza różnica polega na umiejscowieniu wejścia wysokiego ciśnienia.
W przekładni e24 jest ono zlokalizowane na jej spodzie, podczas kiedy w tej z e32 jest na górze, tuż obok powrotu.
Na szczęście nie musiałem przerabiać węża. Oryginalny elegancko się spasował.
Przekładnia zamontowana i podłączona.



Działa jak należy. Poniżej krótki film porównawczy.
SERVOTRONIC

Mam już pomysł na małe usprawnienie i ochronę zaworu na przekładni, ale to w swoim czasie.

Przy okazji sprawdziłem elementy gumowe zawieszenia. Okazało się, że tuleje górnych wahaczy poszły się wietrzyć.
Błąd przy ich poprzednim montazu i dokręcanie na podniesionym aucie kończą się tak.


Przy wyższych prędkościach czuć było wibracje na kierownicy. Po wymianie tuleji cisza i spokój.
_________________
MOJA 6ER
pzdr
yaz
 
 
mariusz76a 



Pomógł: 46 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 1095
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-08-2018, 20:29   

Trzeba było poliuretany założyć, miałbyś spokój na wieki.
_________________
'83 635 CSi Manual
 
 
yaz 



Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: BN
Wysłany: 14-08-2018, 09:45   

Zastanawiałem się nad PU, ale nie znalazłem takich, które miały by odpowiednią budowę, podobną do tradycyjnych, gumowych tulejek.
Gdzie powierzchnią styku z mocowaniem w aucie jest tylko element metalowy tulei.
_________________
MOJA 6ER
pzdr
yaz
 
 
mariusz76a 



Pomógł: 46 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 1095
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-08-2018, 20:39   

Założyłem Powerflex'y i spisują się wyśmienicie.
_________________
'83 635 CSi Manual
 
 
yaz 



Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: BN
Wysłany: 16-08-2018, 21:13   

Z ciekawości, masz fioletowe czy czarne?
U mnie prawdopodobnie przyjdzie czas i będę wymieniał też na PU, w pierwszej kolejności pójdą tuleje belki tylnej.
Narazie jednak są świeże gumy wszędzie pozakładane, więc ten krok jest na końcu listy.
_________________
MOJA 6ER
pzdr
yaz
 
 
mariusz76a 



Pomógł: 46 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 1095
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-08-2018, 07:19   

Mam fioletowe bo wtedy nie mieli czarnych w ofercie. Teraz kupiłbym czarne.
_________________
'83 635 CSi Manual
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group